Oldal kiválasztása

Kiipsaare világítótorony

Eltartott egy darabig, amíg felszedegettük az állunkat a földről, de végül csak elfoglaltuk a szállást és beájultunk aludni. Három kör szauna után. Másnap semmit sem elsietve vágtunk neki az útnak Kiipsaare világítótorony felé.

Az elhagyatott toronytól pár kilométerre tettük le a kocsit és egy természetvédelmi területen átvágva kellemes órányi sétával értük el a tengerpartot. Anno a világítótorony a parton állt. Ám tektonikailag a terület valahogy úgy fekszik, hogy nincsenek igazán szintkülönbségek, s, hogy valami a víz alatt vagy felett terül el, leginkább az áramlat hányta hullámtörő dönti el. Úgyhogy pár évtized leforgása alatt a világítótorony magára maradt a tengerben. A pisai ferdetoronyhoz hasonlóan meg is dőlt kissé, bár állítólag ez egy korábbi állapotához képest már javulás, melyet ismét az áramlatok szeszélyének köszönhetünk.

Tengerpart

A torony mellett a partra vetve rothadozott az algák nagy örömére egy hajóroncs. A tiszta zöld vázat feltétlenül le akartam fotózni belülről, úgyhogy egyre beljebb és beljebb hátráltam a tengerbe, mondván a farmer majd megszárad.

Áldom az eszem, hogy reggel fürdőruhát vettem alulra. Beterveztünk egy fürdőzést, gondoltam, mennyivel egyszerűbb lesz majd így. Mondjuk a totál átázott farmernadrágot homokmentesen szárítatni egy tengerparton elég lehetetlen küldetés, de páratlan előrelátásomnak hála egyedüliként beúsztam a toronyig meg vissza. Itt az irigykedő társaság kihasználta az alkalmat és emlékeztetett rá, hogy két hete még nyígtam, hogy Észtországban hideg lesz.

Aztán, hogy ne maradjon más fürdőruhája se szárazon, visszacaplattunk a kocsihoz, benyomtunk egy egy szendvicset és irány a strand. Na, most a nyílegyenes út egy olyan susnyáson vezetett keresztül – áldjuk a Google maps ötleteit – hogy inkább körbementünk. A szállásadónk nagyon segítőkészen összeállított ajánlásaiban ez a partszakasz privát strand néven szerepelt.

A helyszínre érkezve a finnül tudók átültették a kitett tábla földrajzi elnevezését angolra: kígyó strand. Nomen est omen, előttünk surrant egy fekete hüllő a fűcsomók közé, majd a finnek fel is világosítottak minket, hogy létezik egy teljesen ártalmatlan, általuk strandkígyónak becézett faj. Hurrá.

Az itteni partszakasz olyan lassan mélyül, hogy versenybe szállhatna a Balaton déli partjával. Iszapos ugyan nem volt, ám comb magas vízszintnél elkezd kövesedni, fura tengeri növényekkel. Itt már volt némi bizonytalanság a társaságban, főleg a férfiak körében, akiket amúgy is csak fortéllyal tudtunk rávenni, hogy az addigra felhők mögé burkolódzó Nap melege nélkül is bemerészkedjenek a hideg vízbe. A lányok pár métert tettek meg eztán töretlenül, mikor odasodort egy medúzát az áramlat. Döglött volt már, de ahol egy van, akad több is alapon, inkább maradtunk a kacsaúsztatóban és ott mártóztunk meg.

Emberáldozat

A nap utolsó állomása egy sziklameredély. Két kőzetlemez találkozása révén emelkedett ki és állítólag a vízszint alatt is folytatódik. Egy időben embert áldoztak itt a tengernek, később már csak vodkát. Megpróbáltunk lemenni a tövébe, de a sziklafal három kilométeren át húzódik és nem kutattuk át végig, hogy vajon a lépcső hol? Igazán impozáns amúgy is a kilátás. Úgyhogy irány haza, és ott bemutattuk a magunk áldozatát: szauna és grillezés.

Észtország minden története

Észt utinapló: odaút

Az odaút már nyaralás? Háát, hozzállás kérdése végül is. Mert, hogy is kezdődik egy odaút? Ferihegyhez képest a reggel fél nyolckor heringekként...
szellemkikötő

Észtország: Szellemkikötő és hippikert a gettóban

Tallinni dokkok A srácok kora reggel felkerekedtek, hogy elhozzák nekünk a bérelt kocsit és bepattanva továbbálljunk. Ez gyakorlatban egy kisbusz....
Piusa

Peipustól Piusáig

Valahogy úgy alakult, hogy végignyargaltunk az orosz határvonalon. Peipus tónál délnek fordulva Piusa bányáig mentünk, és vissza. Aztán, ha nem lett...
Pärnu strand

Homok, bicaj, Pärnu

Miután a keleti oldalt kellően szemrevételeztük, az irányt nyugatnak vettük a strandjáról híres Pärnu felé. Itt az igazi homokos beach feeling...

Suur Tõll és Piret

Saaremaa szigete Észtország nyugati felén a Balti tengeren fekszik. Az amúgy is 60%ban erdő borította ország ezen szegletében ehhez képest is...

Kiipsaare világítótorony

Tallinn

Tallinn: orosz pizzázó és Depeche Mode bár

Lassan kénytelen kelletlen gondolnunk kellett a hazaútra is, így két éjszaka után ismét Tallinn felé vettük az irányt. Tallinn nem marad el más...

Van még ott, ahonnan ez jött!

halkaja és etetés - Kasszandra megszakérti az etetőanyagot

Halkaja és etetés

Az első horgász szótár bejegyzés sikerén felbuzdulva folytatnám értetlen, laikus társaim okítását egy újabb szószedettel. Horgász szótár értetlen...
Shireen dala A tenger mélyén mindig nyár van

A tenger mélyén mindig nyár van / There’s always summer under the sea

Ez a dal egy kissé méltatlanul elfeledve maradt hátra valahol az ötödik évad tájékán és még ott se hangzott el egyben: Shireen dala, avagy A tenger...
lézeres szemműtét blog előkészítés

Előkészítés

Én ameddig lehet, csak minimálisan foglalkoztam azzal, hogy tulajdonképpen nekem lesz egy lézeres szemműtétem. Jeleztem a várható kiesésemet melóban, tudta a család, emberem kipárnázta a vállát, hogy legyen nekem támaszom, de ameddig lehet én nem akartam belegondolni. Mert izgultam ám rendesen a műtét előtt.

Spread the love
Jenny of Oldstones magyarul

Öregvári Jenny / Jenny of Oldstones

Indíts blogot, azt mondták. Neked tök jól menne, azt mondták..

Ki mindenki mondta is ezt? Tegye fel az összes a kezét! Az ilyet úgy mondják, mintha csak felcsapnád a gépet és amint elkezdesz pötyögni, ujjaidból máris varázsos kreativitás árad a világháló...

A népi humor nem vész el csak epikussá alakul

Netes népi humor Szerintem minden gyereknek van egy korszaka, amikor nyuszikás vicceket mesél. Ha a közeli hozzátartozóknak szerencséje van, hamar lecseng. Az én rokonaimnak nem volt szerencséje, az...

Öregvári Jenny / Jenny of Oldstones

Mielőtt a nagyban dúló Trónok Harca fanatizmussal megvádolnának, szeretném hangsúlyozni, hogy én nem felkeltem a hajnali hármas adásért, én most fekszem le. Kérdezzétek Kasszandrát, ez nem egyedi...

A KRESZ vizsga KLASSZ vizsga

Sok szempontból nem hozom a sztereotip kislány jellemzőket, de ebben speciel pont tankönyvi eset vagyok: engem nem érdekel az autó. Amikor gimiben a társaim jogsit csináltak én még egy nyelvvizsgát...

10 tanács, amit senki sem említ kezdő vállalkozás indításakor

Íme 10 vállalkozás indításakor megfontolandó tanács, amik felett akkor is könnyű átsiklani, ha történetesen láttál már Katás vállalkozót közelről teljes életnagyságban.

Spread the love

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .