Oldal kiválasztása

12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj

A multinacionális szolgáltatók napjainkra már igencsak közismert velejárója az ügyfélszolgálat. Az ügyfélszolgálat pedig tipikusan az a pszichológiai kísérletre hajazó mesterséges közeg, ahol mindkét fél szentül hiszi, hogy a másik egy idióta. Íme, 12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj.

1. Nem vagy varázsló

A CAPSLOCK, nem mágikus rúna, amitől az ügyfélszolgálatos gyorsabban dolgozik. Az ASAP és az Urgent sem bűbáj, amitől azonnal érkezne válasz. Efféle ráolvasást a Roxfortban se tanítanak.

2. Ez nem egy Haiku pályázat

“Nem működik”. “Nincs ott.” “Még mindig nem jó”. Lehetsz talányos és burkolózhat az üzenet balladai homályba, de pusztán lírából se téged, se a problémádat nem tudom kategorizálni. Ha egy azonosítóval, felhasználónévvel és Screenshottal indítasz, máris egy lépéssel beljebb vagyunk.

3. Nem vagyok pultos a kedvenc krimódban

Uncsizol és csacsoghatnékod van? Menj fel World of Warcraftra, járj pszichológushoz, gyónj meg, de ne nekem meséld el mi mindenre vagy ételallergiás, mivel borított ki az anyád és hányszor mikor és kivel utaztál el majdnem abba az országba, amelyiknek az akcentusát hallani vélted az angolomban. Ezalatt vagy három másik ügyfél vár a sorára.

12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj

4. Nem én vagyok az Atyaúristen

Hízelgő a feltételezés, de az ügyfélszolgálatos nem omnipotens. Nem látom a képernyőd és nem tudom fejből a belépődet. Ha nem betűzöd le az e-mail címed, ha nem küldesz Printscreent, és nem írod alá a neved, csak tipszmixőlni tudok és le foglak partnerezni. Jó nekem hogy D, mint dinoszaurusz, R, mint Rihanna, jó nekem a mobillal lefotózott laptop képernyő, ha olvasható és búcsúzhatsz akár Banánhinta Konzuela Hercegnőként is. Csak próbáljuk meg valahogy.

5. Nem én vagyok az Ördög se

Ha bármi olyan beállítást találsz, amivel nem értesz egyet, biztosan nem unatkozó, rosszindulatú ügyfélszolgálatosok garázdálkodtak a belépőddel. Egyrészről: ilyen nagyon senki nem ér rá. Másfelől: ha bosszúhadjáratra adnám a fejem, hidd el, ennél kreatívabbat is ki tudnék találni.

6. És nem én vagyok az aranyhal

Szuahéliül beszélő kollégát akarsz? Feleakkora jutalékot? Hogy kapcsoljam azonnal a másik időzónában épp lefekvéshez készülő vezérigazgatót? Háttöö.. Fel tudok ajánlani egy 15 dolláros levásárolható kupont. Jó lesz?

12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj

7. Nekünk van egy varázspálcánk

Nem. Nekem is lefagy, kiléptet, lassú, nem jön be. Nincs egy mágikus, féltékenységgel őrzött varázs-gépem, amin minden hibátlanul fut és csak irigységből nem frissítem pöccintéssel a te verziódat is tökéletessé.

8. A multi nem hímző egylet

Az nem úgy van, hogy felhívsz, mondasz egy keresztnevet és én már tudom is, hogy ki az, sőt, hát kapcsolnom se kell, hiszen itt ül mellettem. Tudd, kit keresel, melyik részlegről, mert nekem is adatbázisból kell előkotornom a nevét. Már, ha egyáltalán van hozzáférésem.

9. Én vagyok a fogaskerék. De csak az egyik

Előfordulhat, hogy olyan összetett a problémád, hogy nekem is segítség kell. Nem vagyok képzett mindazon tevékenységekben, amit félmillió kollegám lát el a világ több tucat irodájában.

12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj

10. Tényleg azt akarod, hogy hozzáférésem legyen ehhez?

Mielőtt felháborodnál, hogy hitelkártya adatok eléréséhez neked kell azonosítanod magad és ezt nem tudom telefonon bediktálni, gondold át, hogy ez tényleg akkora baj-e?

11. Mit akarsz? Mondd már el, hogy mit akarsz!

Értem én. Szar a termék, sokat vártál, légy van a levesedben és nekem is erotikus a hangom. Amíg ezt ecseteled, azalatt cseppet sem jutunk közelebb a problémád megoldásához.

12. Segíts magadon és a Help Center is megsegít

Ha  a problémád neked se volt annyira fontos, hogy a várakozási idő alatt megpróbáld magad megtalálni a megoldást olyan forrásokból, amiket szánt szándékkal ezért hoztak neked létre, akkor az a probléma téged nem zavart annyira, hogy hetek múlva balhézhass érte.

Készséggel elismerem, hogy ritkán ilyen fekete fehér a dolog és nézőpont kérdése sok minden. A legutóbbi ügyfélszolgálatos élményednél te például a barikád melyik oldalán álltál?

Van még ott, ahonnan ez jött!

halfogás

Halfogás 1

Ha a horgász túlesett a beszerzésen, első körben megszállja a műveleti területet: mindent kipakol és felszerel. Ezt követi amiért valójában jöttünk,...
vezetés forgalomban

Vezetés forgalomban

A rutinpálya rutinfeledatainak rutinos rutinizálása után közölte velem az oktatóm, hogy na akkor jövőhéten dupla bugyiban jöjjek, mert kimegyünk,...
Pärnu strand

Homok, bicaj, Pärnu

Miután a keleti oldalt kellően szemrevételeztük, az irányt nyugatnak vettük a strandjáról híres Pärnu felé. Itt az igazi homokos beach feeling...
Shireen dala A tenger mélyén mindig nyár van

A tenger mélyén mindig nyár van / There’s always summer under the sea

Ez a dal egy kissé méltatlanul elfeledve maradt hátra valahol az ötödik évad tájékán és még ott se hangzott el egyben: Shireen dala, avagy A tenger...

Előkészítés

Én ameddig lehet, csak minimálisan foglalkoztam azzal, hogy tulajdonképpen nekem lesz egy lézeres szemműtétem. Jeleztem a várható kiesésemet melóban, tudta a család, emberem kipárnázta a vállát, hogy legyen nekem támaszom, de ameddig lehet én nem akartam belegondolni. Mert izgultam ám rendesen a műtét előtt.

Vezetés tanulás

Amint kijöttem a KRESZ vizsgáról én már mentem is az autósiskolába vezetésoktatásra jelentkezni. Hallottam a rémstorykat, hogy mennyi idő, míg végre oktatóhoz jut az ember, pláne, hogyha utána még...

Halkaja és etetés

Az első horgász szótár bejegyzés sikerén felbuzdulva folytatnám értetlen, laikus társaim okítását egy újabb szószedettel. Horgász szótár értetlen asszonyoknak sorozat most bemutatott kifejezései...

A népi humor nem vész el csak epikussá alakul

Netes népi humor Szerintem minden gyereknek van egy korszaka, amikor nyuszikás vicceket mesél. Ha a közeli hozzátartozóknak szerencséje van, hamar lecseng. Az én rokonaimnak nem volt szerencséje, az...

Szerelés

Ha már megvolt a nagybevásárlás és minden motyót a műveleti területre szállított, a horgász újabb szakzsargon-csokrot ránt elő a köpönyegéből. A megérkezést követi ugyanis az a cseppet sem...

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .