Vezetés alapok

Nem nagyon volt nekem gondolatom arról, hogy mennyire tudom majd elsőre ezt a feladatot abszolválni, mennyire vagyok őstehetség vagy egyenesen balfék, aki még a vezetés alapok legalját se tudja hozni. Sokszor hallottam, hogy X-nek, Y-nak az elején a vezetés nehezen megy, de szerintem fölösleges látatlanba hasonlítgatni magad, úgyis kiderül.

Tanácsok kezdő vezetőknek – mert én aztán már nagyon tudom

Amivel kapcsolatban viszont hamar levontam a tanulságot, hogy alacsony nők nem véletlenül vezetnek magas sarkúban. Kezdjük ott, hogy a pedált csak a lábujjaim érik el. A padlótól. Nem a széktől, ha tökig betolom az ülést, akkor is messzebb van a pedál, mint az ujjam vége a sarkamtól. A kuplungfogás tehát már annyira visszahajlított lábfejjel ér, hogy onnantól már nincs hova hátrébb feszíteni. Max a levegőbe. Na, az meg iskolapéldája annak, ha lekaptad róla a lábad. Úgyhogy harminc év után rá kellett ébrednem, hogy a divatszlogeneknek mégis igazuk volt: a magas sarkú nem csak csinos, de hasznos is.

Amire emellett már az elején rászoktam az a hajgumi. Engem baromira idegesít, ha állandóan az arcomba lóg a hajam. Márpedig ha épp a lábamat nézem, hogy ugye a gázt nyomom és nem a féket, akkor nem mindegy. Tudom, tudom, nem szabadna, de örülök, ha egy pedált elérek abból a helyzetből, ha pont merőlegesen alatta betámasztottam a sarkam. Nemhogy még a kettő közt tegyem le, hogy váltogatva kezeljem a kettőt, akkor már tényleg csak a hüvelykujjammal legyezgetném őket

Ja, és amikor azt mondom, „nem érem el”, tehát a kocsi „túl nagy”, én egy Suzukiról beszélek. Tessék hobbit kislányokra is kocsit csinálni! A hajcsat ugyanúgy szóba se jön, mert a német autópiacra még mindig nem törtek be a női mérnökök, hogy kifejlesszenek egy univerzálisan hajviselet barát fejtámlát. Nekem meg nem hiányzik egy hajcsat formájú bemélyedés a kisagyamban.

Egy tanulóvezető traumái

Apám már régóta szeretné, hogy én vezessek. Ő nagyon szerette volna, én nem. S mivel ő nagyon szerette volna, én még kevésbé. Úgyhogy egyszer kivitt egy magánterületre, hogy próbáljam már ki. Ő abban reménykedett, hogy megtetszik. Én abban, hogy többet akkor nem kerül elő a téma. Utólag visszatekintve nem volt abban semmi ördöngösség, amit tanítani próbált: váltsak fel egy harminc méternyi egyenes szakaszon kettesbe. Tudván, hogy ez a vezetés oktatóval csak a második alkalomnál került elő, már tudom, hogy itt a jó szándéknak nem, de a pedagógiai érzéknek atyám híján volt akkor. Ugyanis baromi ijesztő életedben elsőre felváltani kettesbe. A kellemes, megszokott kis 5-6 km/h-ról hirtelen felgyorsulsz 10-15-re! Mint az ezeréves sólyom, mikor végre hiperteret lép!

Ráadásul még nem érzed a kuplungfogást, így órákig tart váltani miközben haladsz és fogy az út, vészesen gyorsan fogy az út! Tudvalevőleg, ha elfogy alólad a beton, akkor eljön az Antikrisztus. Legalábbis én ilyen komolysággal álltam ahhoz, hogy esetleg ráhajtsak a fűre. Úgyhogy azt se tudván, a kuplungpedálon mit kéne érezzek, de a hirtelen „gyorsulástól” megriadva én olyan szépen felkaptam a lábam és lefullasztottam a kocsit, hogy öröm volt nézni. Bár valahol megoldás volt a problémámra, mert lelassultunk és nem hajtottunk a fűre.

Amikor túl voltunk az első órán és már párszor elfogadhatóan el bírtam indulni, a gyakorlópályán is eljött a kettesbe váltás pillanata. Kicsit mégis stresszmentesebb volt, mint anno apámmal. Egyrészt nem volt fű, másfelől száz méterem volt felváltani. És már másfél órát gyakoroltuk korábban a csúsztatott kuplung, fékezés, elindulás örökzöld slágerét. Én nem mondom, hogy tudtam, hol fog a kuplung, de legalább be bírtam határolni az első négy centit, ahol még nem. Az óra végén eljött az a pillanat is, hogy felváltsak szépen kettesbe. Az oktatóm meg jó érzékkel hagyott élvezkedni, hagy száguldozzak csak fel le a budaörsi virágpiac sorai közt hússzal és gyártsam a kilométereket (aznap összesen tízet, eddigi rekordomat).

Ezt aztán gyakoroltuk még egy darabig, amíg egyszer csak azt nem mondta nekem, hogy irány a rutinpálya. Itt csupa nagybetűs szívatás van. Farolva parkolni, kézifékes indulás, Y fordulás. Mindegyikből csináltunk egyet az oktatóm nem elhanyagolható közreműködésével. És ezzel a vezetési alapok meg is voltak. Most állítólag műszaki ismereteimet fogjuk fejleszteni és részletesen megismerkedhetek a követező alkalommal a motorháztető alatt rejlő labirintussal. Aztán jöhet a vezetés forgalomban. Tekintve, hogy önállóan szerintem egy tíz méteres üres szakaszra nem tudnék helyesen beállni, csak kicsit vagyok tőle becsokizva.

Hogy is izzadtam én össze azt a jogsit?

jogsi 30+ kresz vizsga

A KRESZ vizsga KLASSZ vizsga

Sok szempontból nem hozom a sztereotip kislány jellemzőket, de ebben speciel pont tankönyvi eset vagyok: engem nem érdekel az autó. Amikor gimiben a...

Vezetés tanulás

Amint kijöttem a KRESZ vizsgáról én már mentem is az autósiskolába vezetésoktatásra jelentkezni. Hallottam a rémstorykat, hogy mennyi idő, míg végre...

Vezetés alapok

Nem nagyon volt nekem gondolatom arról, hogy mennyire tudom majd elsőre ezt a feladatot abszolválni, mennyire vagyok őstehetség vagy egyenesen...
vezetés forgalomban

Vezetés forgalomban

A rutinpálya rutinfeledatainak rutinos rutinizálása után közölte velem az oktatóm, hogy na akkor jövőhéten dupla bugyiban jöjjek, mert kimegyünk,...
vezetés stresszesen

Vezetés stresszesen

Stresszforrások Amíg az ember életében először kikerül forgalomba, felvált négyesig, felismeri élete első főútvonalát és megtapasztalja az országúti...

Van még ott, ahonnan ez jött!

halkaja és etetés - Kasszandra megszakérti az etetőanyagot

Halkaja és etetés

Az első horgász szótár bejegyzés sikerén felbuzdulva folytatnám értetlen, laikus társaim okítását egy újabb szószedettel. Horgász szótár értetlen...
Szilveszter Újév

Uram boccsá, nem szeretem a Szilvesztert: számadás

BÚÉK, te random kis izé Új év, mindenkinek BÚÉK! Míg a Boldog Új Évet komolyan kívánom, valójában – elnézésetek kérem, de - nem szeretem a...
lézeres szemműtét után blog

A látás – Vámpírélet, avagy az első hét

A látás lézeres szemműtét után nem úgy alakul, hogy felülsz a műtőasztalon és onnantól röntgen szemed van. Azonnal érzed a javulást persze, de a végleges látásélesség elérése hetek alatt áll csak be. Hosszú az út odáig, aminek az első hét napja bizony azzal telik, hogy napszemüvegben mászkálsz még a slozira is.

Spread the love
Vodku fiai intimkoncert blog

Intimkoncert – Vodku Fiai

Azt már régóta tudom, hogy a Vodku fiai sosem kezdenek időben és mindig kisebb helyen játszanak, mint ahova az érdeklődők beférnének. Ennek ellenére...

Első hónap

Az egy hetes kontroll és tíz nap otthoni lábadozás után visszapottyantottak a munka világába. Legközelebb a műtét után egy hónapra találkoztam orvossal, és addigra bőven lett is mit kérdeznem. A...

Hands of Gold / Marék Arany

Most azon gondolkodom, ki fogok-e fogyni Trónok Harca dalokból, mire vége az évadnak? Amennyi rajongói szerzemény terjeng odakint, azt hiszem, inkább az én eltökéltségemen múlik, arról meg nem...

12 dolog, amit az ügyfélszolgálatos szeretné, hogy tudj

A multinacionális szolgáltatók napjainkra már igencsak közismert velejárója az ügyfélszolgálat. Az ügyfélszolgálat pedig tipikusan az a pszichológiai kísérletre hajazó mesterséges közeg, ahol...

Előkészítés

Én ameddig lehet, csak minimálisan foglalkoztam azzal, hogy tulajdonképpen nekem lesz egy lézeres szemműtétem. Jeleztem a várható kiesésemet melóban, tudta a család, emberem kipárnázta a vállát, hogy legyen nekem támaszom, de ameddig lehet én nem akartam belegondolni. Mert izgultam ám rendesen a műtét előtt.

Spread the love

A fájás – Vámpírélet, avagy az első hét

Elsődlegesen szinte mindenkit az foglalkoztat, hogy mikor lát már rendesen, mikor folytathatja az életét? De előbb utóbb előbukkan az a kérdés is, hogy fog-e fájni? Na most a műtét gyakorlatilag...
Spread the love

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..