Észt útinapló

Egy nemzetközi kompánia útja 2018-ban

Miért pont Észtország?

Én 2018-ra egy olyan nyaralást terveztem, ahol meleg tengerparton heverészhetek azon filózva, egy újabb csobbanás vagy egy hűsítő koktél esne-e jobban? Úgyhogy elutaztunk Észtországba. Ez persze nem az én utánozhatatlan földrajzi ismeretimnek tudható be, hanem úgy hozta az élet, hogy idén volt egy korábbi út évfordulója. Pontosan tíz éve vállalkoztunk hatan, még zsenge “felnőttekként” Erdély bebarangolására. Nemzetközi kis csapatunk egy finn testvérpárból és négy lelkes magyarból állt és ezek az emberek azóta olyan dolgokat műveltek, mint lediplomázás, házasság, lakásvétel. Csupa csupa nagybetűs, érett dolgot.

Hogy kitől is ered a felvetés, hogy az évforduló alkalmából közösen induljunk ismét útnak, már a feledés homályába vész. Még tavasszal kezdtünk úticélokat ötletelni, majd megszavazni – ekkor mondtam sóhajtva búcsút a forró nyári tengerpartnak. De cseppet sem bántam meg. Az észt vidék zöld, gyakorta érintetlen, tágas és bárhol nő gomba.

Első nap

Észt utinapló: odaút

Az odaút már nyaralás? Háát, hozzállás kérdése végül is. Mert, hogy is kezdődik egy odaút? Ferihegyhez képest a reggel fél nyolckor heringekként tömörülő emberáradat a kék metrón alföldi délibáb kietlen csendélete. Csak azért nem héderelnek a reptéri forgatagban...

Észtország: Szellemkikötő és hippikert a gettóban

Tallinni dokkok A srácok kora reggel felkerekedtek, hogy elhozzák nekünk a bérelt kocsit és bepattanva továbbálljunk. Ez gyakorlatban egy kisbusz. És gyakorlatban harminc perccel azután, hogy megérkeztek a járgánnyal, kimentünk andalogni a vasromantikus kikötőbe. Itt...

Peipustól Piusáig

Valahogy úgy alakult, hogy végignyargaltunk az orosz határvonalon. Peipus tónál délnek fordulva Piusa bányáig mentünk, és vissza. Aztán, ha nem lett volna elég, csónakáztunk is egyet a ruszkik irányába. Hagymaút Macskaországban Már érkezéskor volt egy olyan érzésem,...

Homok, bicaj, Pärnu

Miután a keleti oldalt kellően szemrevételeztük, az irányt nyugatnak vettük a strandjáról híres Pärnu felé. Itt az igazi homokos beach feeling mellett a biciklis városnézés hangulatának is adóztunk. Tópart Pisi és kávészünetre minden úton szükség van. Úgyhogy okos...

Suur Tõll és Piret

Saaremaa szigete Észtország nyugati felén a Balti tengeren fekszik. Az amúgy is 60%ban erdő borította ország ezen szegletében ehhez képest is túlteng a természet. A sziget őrzői Suur Tõll és Piret szinte minden helyi legendában szerepelnek. Komp A reggeli magunkhoz...

Kiipsaare világítótorony

Eltartott egy darabig, amíg felszedegettük az állunkat a földről, de végül csak elfoglaltuk a szállást és beájultunk aludni. Három kör szauna után. Másnap semmit sem elsietve vágtunk neki az útnak Kiipsaare világítótorony felé. Kiipsaare világítótorony Az elhagyatott...

Tallinn: orosz pizzázó és Depeche Mode bár

Lassan kénytelen kelletlen gondolnunk kellett a hazaútra is, így két éjszaka után ismét Tallinn felé vettük az irányt. Tallinn nem marad el más fővárosoktól nemzetköziségében és a maga nemében olvasztótégelye a kultúráknak: oroszok árulnak szuvenírt és sütik az olasz...

Második nap

Kiipsaare világítótorony

Hetedik nap

Tallinn: orosz pizzázó és Depeche Mode bár

Van még ott, ahonnan ez jött!

horgászmódszerek

Halfogás 2

A halfogás az, ami az egyébként önmagában is egész kellemes parti ücsörgést adrenalintermelő horgászélménnyé magasztosítja. Első bejegyzésemben az...
A wombat kaki feltalálója

Évezredek óta hallgatnak a kocka gyártás tudósokat megdöbbentő, titkos technológiájáról!

A wombat cuki, a wombat dundi, a wombat egy fejlett technológiát őriz a belében. Egy barátnőm hívta fel a figyelmemet a National Geographic...
szemműtét utáni első hónap

Első hónap

Az egy hetes kontroll és tíz nap otthoni lábadozás után visszapottyantottak a munka világába. Legközelebb a műtét után egy hónapra találkoztam...
vezetés stresszesen

Vezetés stresszesen

Stresszforrások Amíg az ember életében először kikerül forgalomba, felvált négyesig, felismeri élete első főútvonalát és megtapasztalja az országúti...

Halkaja és etetés

Az első horgász szótár bejegyzés sikerén felbuzdulva folytatnám értetlen, laikus társaim okítását egy újabb szószedettel. Horgász szótár értetlen asszonyoknak sorozat most bemutatott kifejezései...

Halfélék

A horgászrajongó, ha kedvelt sportjától mesél, előbb utóbb átvált egy olyan szaknyelvre, ami sajátos keveréke az angolból magyarosított és a népnyelv szülte frappánsan bohókás kifejezéseknek. Laikus...

A népi humor nem vész el csak epikussá alakul

Netes népi humor Szerintem minden gyereknek van egy korszaka, amikor nyuszikás vicceket mesél. Ha a közeli hozzátartozóknak szerencséje van, hamar lecseng. Az én rokonaimnak nem volt szerencséje, az...