Oldal kiválasztása

Veszélyek a túrán – Kéktúra Sümeg-Keszthely II

Ritka, hogy két napig tudunk túrázni, úgyhogy külön öröm volt egy végtében megtenni a Sümeg Keszthely kéktúra távot. Akkor még nem sejtettük, hol mindenhol leselkednek veszélyek a túrán az ártatlan utazókra. Utólag belegondolva, ha levésbé lazulunk be, a felét talán elkerülhettük volna. De abban meg mi az élvezet?

Egy dolog sosem jelentett fenyegetést: a kéktúra pecséteket begyűjteni. Utunk tűzdelve volt olykor kétes, karmikus találkozásokkal. Emellett tucatjával lapultak veszélyek a túrán, amibe mi gyanútlan felszabadultsággal jól bele is gyalogoltunk. Az első nap gyönyörű napsütéses időt adott, úgyhogy máris az összes bogár, rovar boldogan repkedett, döngicsélt és kitörő örömmel várta, hogy a frászt hozhassa ránk. Ezúton köszönet a tucatnyu bivalyméretű rózsabogárnak, akik a talpam alól röppentek fel, vagy a hátam mögött zendítettek rá – minden alkalommal lódarazsat képzeltem a helyükbe. A szúnyogok engem annyira nem komálnak, úgy ímmel ámmal kóstolgatnak csak, életem párját azonban minden vérszívó imádja – s a legnagyobb köztük én vagyok. Szegénykém egy kullancsot is magával hozott a második nap.

Mindez azért fontos, mert Sümeg határát elhagyva hamarosan átvágtunk egy mezőn, ahol három dolog akadt:

szép virágok, döngicsélő jószágok és nagyfeszültség.

Nem utolsó alkalom, hogy áramvezetékek alatt keltünk át és minden alkalommal kiráz a hideg, hogy a fejem felett közel száz méter magasban futó vezetéknek lehallatszik a hangja. Pontosan az a hang, amitől a hátad aljában játszani kezdenek az izmok és érzed a levegőt megtelni azzal a feszültséggel, amit lufi felszínén, vagy a frissen szárított és agyonfésült hajad körül tapasztalsz.

kéktúra blog veszélyek a túrán

A másik „veszélyforrás”, amit nem kedvelek túrák alatt a szabadon lófráló kutyák. Az egy dolog, hogyha falun végigmész az utcán, jártadat a fémkapunak vágódó házörzők dörrenései jelzik. De a tanya mellett elhaladó túraösvény körül őgyelgő kuvaszoktól azért megszeppenek. Na itt is akadt egy ilyen alkalom, bár nem volt kuvasz, annál kisebb testű. Azért nem szívesen mentem el arra másodjára. Csak hát muszáj volt, ugyanis második nap

eltévedtünk, nem is egyszer.

Ezen a napon nem egy olyan elágazás akadt utunkba, ahol a nyári erőkkel betört tavasztól burjánzó természet nem volt figyelemmel az elhelyezett jelzések iránt. Az ilyen helyeknél rendre eltévedtünk. A méteres fű mögött megbúvó festés az akácfán az én szemszögemből nem is kiszúrható, ehhez a velem tartó két méteres férfi látótere kellett. Utána viszont húsz lépésenként kaptuk a megerősítő jeleket. Ránk is fért, mert a majd embermagas füvet – hálaégnek második nap borús, nedves időnk volt és a döngicsék meghúzták magukat valahol máshol – hamarosan méteres sás és csalán váltotta. Mire túljutottunk ezen a szakaszon, nekem térdig átázott a nadrágom és mindkettőnknek csurom víz volt a cipője.

Eltévelyedtünk később egy mező közepén is, ahol nem volt hova kitenni a jelet, csak az elágazás után. Ott viszont a fene se értette, mit mutat. Egyrészt túlmentünk, másrészt megtaláltuk, harmadrészt ez is térdet verő csalánnal végződött. A harmadik eltévedés Rezi várától lefele jövet sikerült, egyszerűen kihagytunk egy utat a számításból és lelkesen hittünk az utána következőben, amíg a domborzati viszonyok rá nem cáfoltak a térképre. Azt hiszem háromszor is végigmentünk egy szakaszon oda vissza rajta. Egyszer túlmentünk a leágazáson egy

pincesor

felé is, mire emberem közölte, hogy rég nem látott kék jelzést, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez véletlen volt.

Ezt a kitérőt korrigálva jutottunk a Gyöngyösi csárda pecsételő helyéhez, ami a Betyárok sírja mellett található. Ezek a betyárok tudták hova kell temetkezni. A szőlőhegy tövében egy csárda szomszédságába egy hatalmas, fűzfa tövébe, így a sírt körbezárja a fűzfaágak függönye, odabenn pedig bőven akad hely egy padnak, két szemetesnek és tiszteletteljes távnak a síremléktől. Igazi betyáros romantika, ha megfűztek egy menyecskét a csárdában, nem kellett messze menni az etyepetyéhez se. Mi csak szendvicset ettünk.

Van még ott, ahonnan ez jött!

halfajták

Halfélék

A horgászrajongó, ha kedvelt sportjától mesél, előbb utóbb átvált egy olyan szaknyelvre, ami sajátos keveréke az angolból magyarosított és a...
a lányok sírnak

A lányok sírnak és a fiúk frászba vannak. Miért?

Nagyon ritkán vág orrba az érzés, hogy hát én ezt meg miért nem tudom, hát burokban nőttem én fel? És akkor olvasom valahol, hogy mennyire...
cselekvőképesség lézeres szemműtét után

A micsinálás – Vámpírélet, avagy az első hét

Nem minden kezelésnél bő egy hét a lábadozás. PRK esetén viszont a szem hámrétegét lekaparják és eddig tart, míg visszaépül. Na ez az az idő, amíg néha így, néha úgy látsz, az elején fáj és a saját érdekedben egy csomó dologtól el vagy tiltva. Úgyhogy olykor elég korlátolt a cselekvőképesség lézeres szemműtét után.

Vezetés tanulás

Amint kijöttem a KRESZ vizsgáról én már mentem is az autósiskolába vezetésoktatásra jelentkezni. Hallottam a rémstorykat, hogy mennyi idő, míg végre...

10 tanács, amit senki sem említ kezdő vállalkozás indításakor

Íme 10 vállalkozás indításakor megfontolandó tanács, amik felett akkor is könnyű átsiklani, ha történetesen láttál már Katás vállalkozót közelről teljes életnagyságban.

A KRESZ vizsga KLASSZ vizsga

Sok szempontból nem hozom a sztereotip kislány jellemzőket, de ebben speciel pont tankönyvi eset vagyok: engem nem érdekel az autó. Amikor gimiben a társaim jogsit csináltak én még egy nyelvvizsgát...

Alkalmasság

Az nagy elhatározás után sokan gondolják, hogy lézeres szemműtét esetén a pénz összekuporgatása a kulcskérdés, de van egy másik nagy horderejű faktor: az alkalmasság. A potenciális betegek 40%-át...

A látás – Vámpírélet, avagy az első hét

A látás lézeres szemműtét után nem úgy alakul, hogy felülsz a műtőasztalon és onnantól röntgen szemed van. Azonnal érzed a javulást persze, de a végleges látásélesség elérése hetek alatt áll csak be. Hosszú az út odáig, aminek az első hét napja bizony azzal telik, hogy napszemüvegben mászkálsz még a slozira is.

Vezetés stresszesen

Stresszforrások Amíg az ember életében először kikerül forgalomba, felvált négyesig, felismeri élete első főútvonalát és megtapasztalja az országúti sebességkorlátokat a vezetés egyre másra kínálja...

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.