Oldal kiválasztása

Peipustól Piusáig

Valahogy úgy alakult, hogy végignyargaltunk az orosz határvonalon. Peipus tónál délnek fordulva Piusa bányáig mentünk, és vissza. Aztán, ha nem lett volna elég, csónakáztunk is egyet a ruszkik irányába.

Hagymaút Macskaországban

Már érkezéskor volt egy olyan érzésem, mintha az észt Makóra keveredtem volna, ugyanis ötven méterenként valaki hagymát árult. De semmi mást. Később kiderült, hogy ez a vidék olyannyira erről híres, hogy a tóparti vendéglő Hal és Hagyma néven fut, illetve a pontos címünk is Hagymaút 147.

Az aznapi kirándulás első akadálya már rögtön párszáz méterre a szállás után következett: egy tacskó ült az úton. Lassítás után előzékenyen átengedett minket. Újabb párszáz méter után, mintha csak népmesében volnánk, egy macska napozott a beton kellős közepén.

Az út folyamán többször megállapítottuk, hogy Észtország macskás ország. Ezt semmi sem példázta jobban, minthogy ez a dög egy tapodtat nem mozdult odébb a kisbusz elől. Konkrétan kikerültük és ő csak annyira zavartatta magát, hogy felült és morcosan meredt utánunk. Három a magyar igazság: pár kilométer után satufékkel kerültük el egy őzzel az ütközést.

Piusai Homokbánya

Ez volt a nap fő látványossága. Piusában a helyi vasútvonalnak hála elkezdték kitermelni a hegyoldalt. Amikor aztán megunták a homokot, a szovjetek úgy gondolták, hogy rendet raknak maguk után és berobbantják az egészet. A bejárat be is omlott. A tárnák nem. Úgyhogy a homok oszlopokon álló és folyton málló barlangrendszer a fenyves alatt megbújva igen veszélyes terep. Olykor magától beomlik. Az ilyen természetesen kialakult bejáratokat viszont olyannyira imádják a denevérek, hogy Lett és Oroszországból is elzarándokolnak ide telelni.

Na, erre települt rá egy múzeum. Kaptunk idegenvezetést a tárnák cementtel megerősített részébe, és elbóklásztunk a kijelölt gyalogúton. Utána elköltöttük szerény kis uzsonnánkat és a kisbüfében megvolt a napi első kávé.

Tartu

Visszaúton Tartuba megálltunk egy temető mellett, ahol helyi szokás szerint állítólag többszáz fába véstek keresztet. Ebből párat valóban megtaláltunk, ám nagyobb szenzációt a bejárat előtt elszórt vargányakolónia okozta. Nem utoljára láttunk teljesen random előfordulással vargányát, de a srácok szakavatottan gyorsan be is zacskóztak egy adagot estére.

Tartuba már egész otthonosan érkeztünk. Kóboroltunk egyet a belvárosban, megnéztük az csillagvizsálót és az egyetem épületét, itt a helyiek ninjának és super máriónak öltözve csépelték egymást egy vörös templomrom festői előterében. Leereszkedtünk a főtérre illetve folyópartra aztán hazasiettünk grillezni.

Csónakkal az orosz határig

Ezen az estén kivételesen nem szaunáztunk. Viszont érkezésünkkor az én drága férjem kiszúrta a szállásadó képét élete eddigi rekordfogásával és elismeréssel gratulált neki. Ez elindított egy olyan beszélgetést, ahol emberem hajnalban csónakos horgászattal avatja fel a tavat, szem előtt tartva, hogy ne evezzen át Oroszországba. Erre végül nem került sor, de mindenesetre kivitt csónakkal a tóra és köszöntünk a kócsagoknak.

Észtország minden története

Észt utinapló: odaút

Az odaút már nyaralás? Háát, hozzállás kérdése végül is. Mert, hogy is kezdődik egy odaút? Ferihegyhez képest a reggel fél nyolckor heringekként...
szellemkikötő

Észtország: Szellemkikötő és hippikert a gettóban

Tallinni dokkok A srácok kora reggel felkerekedtek, hogy elhozzák nekünk a bérelt kocsit és bepattanva továbbálljunk. Ez gyakorlatban egy kisbusz....
Piusa

Peipustól Piusáig

Pärnu strand

Homok, bicaj, Pärnu

Miután a keleti oldalt kellően szemrevételeztük, az irányt nyugatnak vettük a strandjáról híres Pärnu felé. Itt az igazi homokos beach feeling...

Suur Tõll és Piret

Saaremaa szigete Észtország nyugati felén a Balti tengeren fekszik. Az amúgy is 60%ban erdő borította ország ezen szegletében ehhez képest is...

Kiipsaare világítótorony

Eltartott egy darabig, amíg felszedegettük az állunkat a földről, de végül csak elfoglaltuk a szállást és beájultunk aludni. Három kör szauna után....
Tallinn

Tallinn: orosz pizzázó és Depeche Mode bár

Lassan kénytelen kelletlen gondolnunk kellett a hazaútra is, így két éjszaka után ismét Tallinn felé vettük az irányt. Tallinn nem marad el más...

Van még ott, ahonnan ez jött!

horgászmódszerek

Halfogás 2

A halfogás az, ami az egyébként önmagában is egész kellemes parti ücsörgést adrenalintermelő horgászélménnyé magasztosítja. Első bejegyzésemben az...
kéktúra pecsét blog

Pecsétgyűjtés – Kéktúra Sümeg-Keszthely I

Férjem - mivel tudja, hogy szeretem - kétnapos túrát szervezett nekünk Sümeg és Keszthely távon. Innentől engem két napig...
vezetés forgalomban

Vezetés forgalomban

A rutinpálya rutinfeledatainak rutinos rutinizálása után közölte velem az oktatóm, hogy na akkor jövőhéten dupla bugyiban jöjjek, mert kimegyünk,...
Jenny of Oldstones magyarul

Öregvári Jenny / Jenny of Oldstones

Mielőtt a nagyban dúló Trónok Harca fanatizmussal megvádolnának, szeretném hangsúlyozni, hogy én nem felkeltem a hajnali hármas adásért, én most...

Hallal pózolni szexi? Avagy mit üzenhet neked, ha egy pasi hallal fotózkodik?

Nem véletlen, hogy a hal sosem került az egyéjszakás kalandok tematikájába. Mégis, ha kicsit mélyebbre tekintesz, mint a nyálkás pikkely, megtudhatsz pár dolgot a horgász lelkivilágáról is.

Spread the love

10 tanács, amit senki sem említ kezdő vállalkozás indításakor

Íme 10 vállalkozás indításakor megfontolandó tanács, amik felett akkor is könnyű átsiklani, ha történetesen láttál már Katás vállalkozót közelről teljes életnagyságban.

Tömeg, közlekedj okosan!

Kérlek! Most, hogy a 4-6 villamos nem jár a teljes vonalon, kénytelen vagyok többet metrózni, mint amúgy ingerenciám volna. Lépten nyomon belefutok olyan idegborzoló jelenségekbe, hogy előjön...

Pasi kézikönyv síró lányokhoz

Korábban itt kiveséztem már, vajon miért feszélyezi a férfiakat úgy a női sírás. Most megpróbáltam átállítani az agyam egy tesztoszterongőzölt változatára és elképzelni, mit olyan idegen abban, amit...

A tenger mélyén mindig nyár van / There’s always summer under the sea

Ez a dal egy kissé méltatlanul elfeledve maradt hátra valahol az ötödik évad tájékán és még ott se hangzott el egyben: Shireen dala, avagy A tenger mélyén mindig nyár van. Magyar fordítása, ha úgy...
Spread the love

Előző bejegyzés

Következő bejegyzés

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .